Сторінки

Педагогічне кредо:«Найбільша радість – це радість здоланих труднощів та досягнутої мети»

Корисне для батьків




НАШ ДЕВІЗ В РОБОТІ З БАТЬКАМИ :

"СТАВИТИСЯ ДО БАТЬКІВ:
До нетерплячих - терпляче;
До сором'язливих - турботливо;
До розгніваних - доброзичливо;
До образливих - особливо тактовно;
До грубих - делікатно.
А до всіх разом - уважно!"






Пам'ятка для батьків, діти яких відвідують ЗДО
1.Навчальний рік у ЗДО починається з 1вересня і закінчується 31травня наступного року.    З 1червня по 31 серпня (оздоровчий період) у ЗДО проводиться оздоровлення дітей.
2. Місце за дитиною зберігається в разі хвороби, лікування, карантину, відпустки батьків та оздоровлення, а також у літньо-оздоровчий період (в загальній сумі до 75 днів).
 3.ЗДО  працює за 5-ти денним робочим графіком (тижнем), з  7.30 до 18.00;
Батьки зобов'язані:
1.Сприяти здобуттю дитиною дошкільної освіти відповідно до вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку. Відвідування дитиною ЗДО не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати і розвивати її в родинному колі. (ст..7 п.3 Закону про дошкільну освіту).
2.Виховувати у дитини любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля.
3.Постійно дбати про фізичне здоров'я, її психічний стан, створювати належні умови для розвитку її природних задатків, нахилів та здібностей.
4.Поважати гідність дитини; виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком.
5.Виконувати режим дня дошкільного закладу,  згідно з санітарними правилами та графіком роботи установи.
6.Приводити дитину добре вимитою, одягнену в чистий одяг (одяг повинен бути зручним, відповідати погодним та сезонним вимогам), підстриженими, з обрізаними нігтями.
7.Не приносити продукти харчування, з метою попередження харчових отруєнь, алергічних реакцій у дітей.
8.Не допускати пропусків дитиною закладу без поважних причин; своєчасно повідомляти дошкільний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини.
9.Якщо дитина відсутня три дні і більше – приймається при наявності довідки від лікаря про стан здоров'я.
10.Особисто передавати і забирати дитину у вихователя.
11.Відвідувати батьківські збори.
12.Вчасно, до 20 числа кожного місяця, вносити плату за харчування дитини в дошкільному закладі.

13.У зв'язку з недостатнім бюджетним фінансуванням, брати участь у зміцненні матеріальної бази закладу

Для зарахування дитини до дошкільного навчального закладу №1 «Пролісок» необхідні наступні документи:
·                    Заява від батьків або осіб, які їх замінюють (далі-батьки);
·                    Свідоцтво про народження дитини (копія);
·                    Медична картка дитини (форма 26/о),
Харчування дітей
·        Харчування дітей проводиться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у ЗДО.
·        При наявності довідки від лікаря здійснюється дієтичне харчування, яке передбачає зміну технологій приготування страв (готуються тушковані, варені страви)
·        Всі діти отримують триразове харчування.
·        Батьки вносять плату за харчування дітей у розмірі 65%  від вартості харчування на день.
На підставі рішення Компаніївської селищної ради №30 від 23.12.2015р. пільгами на харчування користуються наступні категорії дітей:
ü Діти ЧАЄС (харчування безкоштовне)
ü Діти батьки яких знаходяться в АТО(харчування безкоштовне)
ü Діти з малозабезпечених сімей (харчування 50%)
ü Діти-сироти (опікуни) (харчування безкоштовне)
ü Діти з багатодітних сімей (троє і більше дітей віком до 18років) (харчування 50%)
Для оформлення пільги на харчування необхідно надати наступні документи:
ü Ксерокопія дитячого посвідчення ЧАЄС та батьків
ü Ксерокопія посвідчення учасника АТО (батька)
ü Довідка з Управління праці та соціального захисту населення (поновлюється 1раз у півроку)
ü Ксерокопія рішення суду про опікунство
ü Ксерокопія посвідчення багатодітної сім'Ї
ü Ксерокопія паспорта батьків
ü Ксерокопія свідоцтва про народження дитини
                                Підготуйте дитину до дитячого садка
       Ви вирішили віддати свою дитину до дошкільного закладу . Утім, постає запитання: як сприйме дитина те, що мама, яка була завжди поруч, тепер з'являтиметься лише ввечері, а замість неї потрібно бути з вихователем та ще з десятком інших хлопчиків та дівчаток, кожен з яких також вимагає уваги.
             І тому кожна дитина звикає до дошкільного закладу по-своєму.
        Діти 2—3-х років відчувають страх перед незнайомими людьми і новими ситуаціями спілкування. Саме ці страхи і є однією з причин важкої адаптації дитини в групі. Відповідно дитина отримує стрес, і це призводить до того, що вона стає збудливою, плаксивою, частіше хворіє, позаяк це негативно впливає на захисні сили дитячого організму.
        Якщо протягом року дитина не адаптувалася до дошкільного закладу, то це є сигналом для батьків. Отже, потрібно звернутися до фахівців.
        Якщо у дитини нервове захворювання, то віддавати її до дошкільного закладу потрібно не раніше від 3 років — дівчинку і 3,5 року — хлопчика.


     Умови успішної адаптації дитини
        Завчасно ознайомте дитину з груповою кімнатою, вихователем, дітьми;
       Пізніше малюка варто лишити у групі на невеликий проміжок
     часу ( година або трохи більше). Залежно від поведінки дитини час перебування можна збільшувати.
       Удома потрібно більше гратися з дитиною в рухливі, емоційні ігри, щоб дитина в закладі не почувала себе скутою, напружено, і якщо не розрядити цю напругу, вона може стати причиною розвитку неврозу.
         Дитина повинна мати навички самообслуговування : самостійно  їсти, мити руки, проситися на горщик.
           Отже, лише у співпраці батьків і педагогів закладу можна полегшити період адаптації для дитини.
                                      Розумна батьківська любов
1. Розумна батьківська любов повинна базуватися на взаємній довірі. Ні син, ні доня з раннього дитинства не повинні таїти від батьків найменші порухи своєї душі, щоб саме до батьків бігли діти зі своїми радощами, горем, невдачами, із визнанням своєї провини, за порадою, співчуттям, втіхою.
2. Не намагайтесь і не прагніть задовольнити всі, навіть найменші забаганки і бажання дитини, бути унеї на "побігеньках". Це здебільшого викликає таку хворобу, як "нарцисизм", самозакоханість, егоїзм, що у перспективі може негативно позначитися на стосунках з рідними людьми.
3. Не відштовхуйте дитину надмірною суворістю, не викликайте страху від спілкування з вами, цеможе стати однією з причин скрутності, відчуження і створити у майбутньому прірву між батьками і дітьми.                               
  4.Ніколи не виявляйте байдужості до справ дитини.
Роль сім'ї у формуванні особистості дитини
в дошкільному віці
    Здавна триває дискусія, що є важливішим у становленні особистості:сім’ячи суспільне виховання (дитячий садок, школа, інші освітні установи).
            Так видатний  педагог Я. А. Коменський схилявся на користь сім’ї і називав материнською школою ту послідовність і суму знань, яких набуває дитина з рук і вуст матері, уроки матері без перерви в розкладі і без вихідних і канікул. Погоджувався з ним Г. Песталоцці: «Сім’я є істиним органом виховання”.
        Відомий психолог О.М.Леонтьєв виділив обсяг близьких дитині людей, до виховних впливів яких вона чутлива. Виявляється. Що дитина в перші роки не сприймає зауважень, умовлянь, порад «чужої тьоті» (вихователя, сусідки, перехожої…), для неї саме авторитетне – «Так мама сказала», «Так звелів тато».Немає таких якостей особистості, у формуванні яких не брала б участь сім’я. Дитина бачить приклад, поведінку батьків, їх взаємовідносини, елементи трудового співробітництва, будує свою поведінку на основі наслідування відповідно до своєї статі.
       Батьки – головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості – це виховний клімат сім’ї. Рідна домівка – не тільки місце притулку, дах над головою, а й родинне вогнище, місце захисту від життєвих негараздів. Батьки є першим суспільним середовищем дитини, а родина – провідним інститутом соціалізації. Батьки першими розкривають маленькій людині предметний світ і надають йому емоційного забарвлення.
        Через життя в сім’ї формується ставлення до людей, речей, самого себе, виробляються ідеали та цінності. Любов дитини до батьків забезпечує безпеку, виступає гарантом емоційного благополуччя. Дитині мало просто того, щоб її любили. Вона потребує підтримки на всіх періодах дитинства.
         Глибокий, постійний контакт з дитиною – необхідна умова виховання у будь-якому віці.
       Вираз «діти – дзеркало сім’ї” дуже точно передає зміст орієнтації дитини на сукупність духовних і моральних цінностей, які культивує її сім’я. В кожній родині свої уявлення про добро і зло, свої пріоритети і моральні цінності: в одній на високий щабель поставлені доброта, милосердя, гуманність, в інших – навпаки, панує культ жорстокості.
     У сім’ї формується характер дитини, її особистісні риси, в т.ч. закладаються основи національної свідомості, і відбувається становлення особистості загалом. Ще В. О. Сухомлинський відзначав, що «… сім’я – це повноводна  річка, водами якої живиться держава». У сім’ї шліфуються найтонші грані людини  -громадянина, людини – трудівника, людини – культурної особистості. Макаренко, звертаючись до батьків, наголошував: «Ваша власна поведінка – найголовніша річ. Не думайте, що ви виховуєте дитину лише тоді, коли з нею розмовляєте, повчаєте або караєте. Ви виховуєте її у кожний момент вашого життя».
        Проте, сучасна українська сім’я зациклена на економічній площині життя. Дух комерціалізації витісняє з нашого життя усталенні цінності.Батьки  живуть суєтно, поспіхом, вони переобтяжені буденними справами.  Затьмарені економічними проблемами вони зовсім забули про дітей.

          Хвилинку,  дорослі зупиніться, не пропускайте години батьківського щастя, подивіться в очі своєї дитини – там ви побачите свою старість. Чим більше часу ви будете приділяти дитині, тим більше любові отримаєте будучи на пенсії .

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
№ 1/9-839 від 16 листопада 2012 року
Щодо прийому дітей до
дошкільних навчальних закладів

До Міністерства надходять численні звернення керівників дошкільних навчальних закладів сільської місцевості, голів сільських (селищних) рад, начальників районних (міських) управлінь (відділів) освіти, щодо прийому дітей до дошкільних навчальних закладів, сім’ї яких проживають в одних населених пунктах, однак офіційно зареєстровані в інших. Враховуючи актуальність та важливість порушеного питання, інформуємо.
Відповідно до статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до повноважень органів місцевого самоврядування та виконавчої влади у системі дошкільної освіти віднесено забезпечення реалізації державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території та створення умов для одержання громадянами дошкільної освіти.
Однак статтею 53 Конституції України визначено, що кожен громадянин має право на освіту, а відповідно до статті 6 Закону України "Про дошкільну освіту" одним із принципів реалізації дошкільної освіти є доступність для кожного громадянина освітніх послуг, що надаються системою дошкільної освіти. Законодавчо також закріплено право батьків вибирати дошкільний навчальний заклад.
Відповідно до пункту 6 Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305, прийом дітей до дошкільного навчального закладу здійснюється керівником протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров'я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження.
Окрім того, у статті 2 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, гарантуються свобода пересування та вільний вибір місця проживання на її території, за винятком обмежень, які встановлені законом. Реєстрація місця проживання чи місця перебування особи або її відсутність не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.
Відповідно частини другої статті 3 Закону України "Про дошкільну освіту", держава надає всебічну допомогу сім'ї у розвитку, вихованні та навчанні дитини; забезпечує доступність і безоплатність дошкільної освіти в державних і комунальних дошкільних навчальних закладах у межах державних вимог до змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) та обов'язкову дошкільну освіту дітей старшого дошкільного віку.
Враховуючи зазначене, прийом дітей до дошкільних навчальних закладів здійснюється відповідно до законодавства незалежно від реєстрації дитини та її батьків.
Заступник Міністра       Б.М. Жебровський

БАТЬКАМ  ПРО ПРАВА ДИТИНИ
Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.
Де можна дізнатись про права своїх дітей?
  • Загальна Декларація прав людини, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10.12.1948 р.
  • Конвенція про права дитини, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН.20.02.1989
  • "Перші кроки”. Посібник для початкового вивчення прав людини. Amnesty International. Lonlоn.
  • Настільна книга для молоді "Твої права”. Міжнародна ліга прав дітей та молоді. Київ 1999 р.
  • Комітет сприяння захисту прав дитини. м. Київ, тел.295 –26 -96
Кожна дитина має право:
  • На рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального та соціального розвитку;
  • На захист здоров’я та медично-санітарне обслуговування;
  • На захист від поганого поводження, від відсутності турботи з боку батьків, або тих, хто забезпечує догляд;
  • На захист від жорстоких, нелюдських або принизливих для гідності людини видів поводження чи покарання;
  • На захист від будь якого покарання;
  • На захист від сексуальних домагань;
  • На проживання з батьками та на підтримання контакту з батьками у разі їх розлучення;
  • На вільне висловлювання поглядів з усіх питань, що стосуються життя;
  • На свободу думки, совісті, віросповідання;
  • На особисте життя, на недоторканість житла, на таємницю кореспонденції.
Коли порушуються права дитини?
  • Коли нема безпеки для її життя та здоров я.
  • Коли її потреби ігноруються.Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
  • Коли порушується недоторканість дитини.
  • Коли дитину ізолюють.
  • Коли дитину залякують.
  • Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім’ї рішення.
  • Коли вона не може вільно висловлювати свої думки і почуття.
  • Коли її речі не є недоторканими.
  • Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
  • Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.
Діти в суспільстві найбільш вразливі.
Діти, права яких порушуються, часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.
Як реагує дитина на порушення її прав?
  • Їй стає важко спілкуватись з однолітками і дорослими ( вона грубить, блазнює, б'ється , замикається в собі і т.д.)
  • Її турбує особиста безпека і любов до неї.
  • Вона часто буває в поганому настрої.
  • Може втекти з дому.
  • Може приймати наркотики або алкоголь
  • Може робити спроби суїциду (замаху на своє життя)
Що батьки можуть зробити для своєї дитини?
  • Пам’ятати – що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.
  • Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона знає телефони 101, 102, 103, 104, імена та телефони близьких родичів, сусідів.
  • Навчити її казати "Ні”, навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
  • Негайно припинити фізичну і словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
  • Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями і думками.
  • Пам’ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.
  • Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
  • Залучати дитину до створення сімейних правил.
Права дитини закріплені Конвенцією про права дитини, що проголошена Генеральною Асамблеєю ООН 20.02. 1989 р.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар